Zijn er honden die Corona ruiken en zo besmette personen kunnen opsporen?

Aangezien honden een veel gevoeligere neus dan wij hebben, ben ik hier erg benieuwd naar. Honden worden immers ook ingezet om drugs of bepaalde personen op te sporen. Het zou ideaal zijn als deze speurhonden ook Corona konden ruiken.

3 jaar geleden

Antwoorden (1)

daar zijn ze volop mee bezig, maar natuurlijk een hond getraind krijgen vergt heel veel tijd, net zoals bij de drugshonden, blindgeleidehonden, etc....

Nu trainen ze die honden met het zweet van iemand die besmet is met het virus. iedere ziekte geeft een bepaalde geur af, wij kunnen dat niet ruiken of onderscheiden, de mens kan ongeveer 5 miljoen verschillende dingen ruiken en onthouden, een hond ruim 300 miljoen. honden zijn zelfs in staat om kanker te voorspellen