Als we het virus blijven indammen, reken ik dan goed dat we er een aantal jaren zoet mee zijn?

Beste mensen,

Stel we zijn met 18.000000 miljoen mensen en iedere dag raken er 4000 mensen besmet. We gaan het daarna weer indammen zodat er nog maar b.v. 50 tot 100 mensen besmet raken. Reken ik dan goed dat we er jaren over moeten doen voordat er immuniteit bereikt is?
Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die zich niet laten testen en het toch hebben gehad. We weten het niet. Maar door dat virus steeds in te willen dammen krijg ik het idee dat het jaren kan duren voordat we klaar zijn. Kan iemand mijn uitleggen hoe dat zit? Een rekenkundig wonder?
Even los laten of er een vaccin beschikbaar komt.
vr gr Gonna

3 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Wat dacht je als er ondertussen een vaccine wordt gemaakt. ;)
ronron1212
3 jaar geleden
Griep komt ook steeds terug corona is een griep
LeonardN
3 jaar geleden
Corona is geen griep.
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. De verschillen tussen griep en corona staan in onderstaande link.
Artikel in Quest: "Dit zijn 5 grote verschillen tussen griep en het coronavirus".
https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a31922997/verschillen-griep-coronavirus/
LeonardN
3 jaar geleden
@gonna Bedoel je 18 miljoen mensen (hier in Nederland)?

Antwoorden (3)

NEEN, daar kan ook een rekenkundig wonder niet mee rekenen..
Anno 2020 zijn er ruim 7 miljard mensen op de wereld. Dat zijn er dus 7.000.000.000.
Wat jij aangeeft zijn er 18.000.000 miljoen = 18.000.000.000.000, dat zijn er ruim 2.570 keer zoveel. Daar is dus niet mee te rekenen. Je kan er wel van op aan, dat een van de vele Corona-virussen (Covid-19 is niet de enige) de wereld nog een aantal jaren zal teisteren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Hij bedoelt natuurlijk 18 miljoen Nederlanders (18.000.000)...
ronron1212
3 jaar geleden
miljoen is minder dan miljard @elder161 dus waar haal je alle nullen vandaan?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
Als je kunt lezen stelt de vraagsteller 18.000.000 miljoen en dat is toch echt 18.000 miljard. Niet direct commentaar leveren dus. Als je de vraag letterlijk neemt zoals die gesteld wordt is hij zinloos. GV is om antwoord te geven op de gestelde vraag (aangenomen zonder fouten e.d.)
ronron1212
3 jaar geleden
@elder161 de vraag gaat over 18.000.000 dat is 18 miljoen Nederlanders
De wereld bevolking heeft plus minus 7 miljard bewoners dus even lezen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
Er staat NERGENS, dat het over 18 miljoen Nederlanders gaat Er staat 18.000.000 miljoen mensen en dat blijft toch 18.000.000 x miljoen (= 1.000.000) is dus 18.000.000.000.000 = 18.000 miljard. Het zal de bedoeling van de vaagsteller niet zijn, maar het staat er wel letterlijk als officiële vraag. En die vraag beantwoord ik dus. DAAR is GV voor.
Thecis
3 jaar geleden
@Elder161
In basis ja. Maar je had ook kunnen beginnen met jou stuk en vervolgen met de aanname dat diegene 18 miljoen bedoelde. Dit is m.i. wel heel rechtlijnig.
ronron1212
3 jaar geleden
@elder161 met we bedoelen we meestal niet de wereld en er staat toch echt 18 miljoen dus hoe jij aan je miljarden komt?
ronron1212
3 jaar geleden
@elder161 waarom een miljoen maal 18 miljoen????
LeonardN
3 jaar geleden
@ronron1212 Dat stelt de vrager:
"Stel we zijn met 18.000000 miljoen mensen"
Uitgeschreven is dat 18.000.000.000.000. Of 18 miljoen miljoen mensen. Of 18 miljard. Maar de vrager heeft waarschijnlijk bedoeld: Stel we zijn met 18 miljoen mensen
OF
Stel we zijn met 18.000.000 mensen Je leest de vraag dus niet exact, en elder leest het goed.
ronron1212
3 jaar geleden
@LeonardN dat snap ik ook maar dat is niet wat de vraagsteller bedoeld lijkt me nog al duidelijk.
LeonardN
3 jaar geleden
Daar gaat het niet om. Jij leek niet te begrijpen waar elder161 al die nullen vandaan haalde. Het gaat erom dat elder161 gelegitimeerd is in zijn antwoord omdat de vrager dat nu eenmaal schrijft,
Als je snapt dat de vrager fout zit, kan je niet de schuld op elder161 leggen die zich gewoonweg aan de vraag zoals gesteld committeert.
Ik snap dus niks van je reacties als je blijkbaar het probleem van DE VRAAG inziet.
LeonardN
3 jaar geleden
*18 miljard moet 18.000 miljard zijn
ronron1212
3 jaar geleden
@LeonardN logica en theorie lopen hier door elkaar dat is het als je niet gewoon nadenkt als je een vraag leest en begrijpt wat er bedoeld wort krijg je antwoorden niet geen antwoord zijn.
LeonardN
3 jaar geleden
Dit is het probleem als een vrager niet goed beschrijft wat de vraag is.
Daarnaast is het onnodig om steeds te blijven vragen waar de antwoorder de nullen vandaan haalt als je snapt dat de vrager die nullen beschreven heeft. Jij leek maar niet te snappen of willen snappen waar de nullen of het dubbele miljoen vandaan kwamen.
Dat is juist goed te verklaren. Lees de vraag zoals deze beschreven is en je snapt direct waar het probleem vandaan komt.
ronron1212
3 jaar geleden
@LeonardN laat maar wordt er weer erg moe van. Snappen en gelijk krijgen.
Thecis
3 jaar geleden
@ronron1212
Eerst vraag je in feite "waar staat het?" en als het dan uitgelegd wordt zeg je dat je dat het ook wel snapt en dat de vraagsteller iets anders bedoeld. Wellicht iets duidelijker zijn.
ronron1212
3 jaar geleden
@Thecis wat zeg je zelf als reactie
Hij bedoelt natuurlijk 18 miljoen Nederlanders (18.000.000)...
ronron1212
3 jaar geleden
@Thecis nogmaals ik ben niet achterlijk of een kind dus behandel me ook niet zo> Lees gewoon en begrijp dingen. Dus laat die onzin achterwegen JA
Thecis
3 jaar geleden
@ronron1212
Voor zover ik kan na gaan, heb je nog niet eerder aangegeven dat ik je als kind of als "achterlijk" behandel. ik weet dan ook niet precies waar je "nogmaals" vandaan komt of waar deze reactie vandaan komt. Wel weet dat je de vraag stelde waar het staat dat iemand het over 18.000 miljard heeft. Op het moment dat het wordt aangegeven, geef je aan dat je het ook wel begrijpt. Je stelt dus de vraag waar je het antwoord al op weet.
Echter, er was een verschil tussen wat Elder161 las en wat er bedoelt werd. Ja, hij had anders kunnen antwoorden, maar heeft dat niet gedaan. Maar fijn dat we er uit zijn waar het verschil vandaan kwam.
Theoretisch hoeven we er geen jaren zoet mee te zijn. Als het virus door maatregelen en groepsimmuniteit te weinig kans krijgt mensen te besmetten, zal het uitdoven. Maar dat lijkt een utopie, nu het een pandemie is geworden.
Daarnaast kan een vaccin uitkomst bieden.
SimonV
3 jaar geleden
Ja, als er verder niets gebeurt, zal het inderdaad jaren duren voordat er groepsimmuniteit is bereikt. Maar de vraag is, of groepsimmuniteit eigenlijk wel het haalbare en gewenste doel is - of dat het doel is om te wachten op een vaccin of behandelingen n tot die tijd het aantal doden zo klein mogelijk te houden.