Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik door belgie heen reizen?

Wij, mijn vriend en ik zouden graag op vakantie in Frankrijk willen. Kunnen we nou nou wel of niet door België heen rijden via luik zonder te veel problemen? Of moeten we echt via Duitsland? ( Gezien de nieuwe corona regels ) ( In België geldt per 14 augustus een code oranje voor reizen naar en terugkeer vanuit de Nederlandse provincies Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Holland, Noord-Brabant, Utrecht en Flevoland. Niet-essentiële reizigers uit deze provincies wordt bij aankomst in België geadviseerd om preventief te testen en in zelfquarantaine te gaan. Reizigers naar deze provincies wordt gevraagd om waakzaam te zijn. Dit geldt voor zowel Nederlandse als Belgische reizigers. ) (Oranje: alleen noodzakelijke reizen naar Antwerpen en Brussels Hoofdstedelijk Gewest )

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je op doorreis bent, zou het volgens mij niet al te veel problemen op moeten leveren. Je mag in ieder geval wel door Brussel en Antwerpen richting je vakantiebestemming reizen of huiswaarts keren zonder eerst tien dagen in quaraintaine te moeten. Probeer uiteraard het aantal tussenstops zo beperkt mogelijk te houden!
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding