Kun je besmet raken door het (ongemerkt) inhaleren van een scheet van een besmette Corona patient?

Dit is een serieuze vraag en is niet zomaar uit de "lucht" gegrepen, aangezien er is aangetoond dat ook in ontlasting het Corona virus aanwezig kan zijn (zie AD, 28 jul. 2020
'We zien dat meer dan de helft van de mensen die met het virus is geïnfec­teerd, dat uitscheidt via de ontlasting").

3 jaar geleden
2.3K
Griffin
3 jaar geleden
Schijnbaar wel: https://nl.metrotime.be/2020/04/21/must-read/kan-het-coronavirus-verspreid-worden-via-scheten/

Antwoorden (1)

Maak je daar GEEN zorgen over.
Het longvirus bij besmette mensen kan wel degelijk aanwezig is in hun winden, maar let op, dat een broek of ondergoed het meeste tegenhoudt. We hoeven ons dus niet meteen in te houden.