Hoe pakken kappers het werk weer op nu ze weer mogen knippen?

Wat zijn de verplichtingen? Wat voor een maatregelen nemen kapperszaken zelf? Kortom: Hoe pakken ze hun werk weer op?

3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Mijn kapper knipte weer gewoon - liet wel telkens een stoel ertussen voor de afstand. Het was er wel drukker dan normaal, nadat ze een tijd dicht waren geweest. Kappers kúnnen mondkapjes dragen, maar dat is niet verplicht.
3 jaar geleden
Dit is het protocol:
• Klanten mogen alleen op afspraak komen. Spreid de afspraken over de dag.
• U moet uw klant vragen of hij gezondheidsklachten heeft: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°) of koorts. Of dat een huisgenoot deze klachten heeft. Als dat zo is, mag de klant niet komen.
• Maak duidelijk hoeveel klanten er tegelijk in de winkel mogen zijn. De richtlijn is maximaal 1 klant per 10 vierkante meter winkelvloeroppervlak. U mag klanten weigeren.
• Uw werknemers die klantcontact hebben moeten zich iedere ochtend temperaturen om te kijken of ze koorts hebben. Bij koorts mogen ze niet werken.
• Werknemers die last hebben van verkoudheidsklachten of koorts moeten thuisblijven. Ook als zijn huisgenoten hebben met verkoudheidsklachten of koorts.
• U moet ervoor zorgen dat uw werknemers en klanten 1,5 meter afstand kunnen houden in uw zaak.
• Zorg voor maximale hygiëne: minimaal 1 keer per uur handen wassen, in ieder geval handen wassen voor en na de behandeling, handen wassen bij binnenkomst, geen handen schudden, niezen of hoesten in de elleboog, gebruik papieren zakdoek, maak na iedere klant de werkplek en het materiaal schoon.
• Zorg voor goede ventilatie in uw zaak.
• Het dragen van niet-medische mondkapjes is niet verplicht, maar mag wel.
• Maak de regels voor uw klanten duidelijk en zichtbaar buiten en in uw zaak.
SimonV