Welke instellingen vallen onder culturele instellingen?

Vanaf 1 juni zijn samenkomsten tot 30 personen weer toegestaan bij culturele instellingen. Waar wordt aan gedacht bij culturele instellingen? Gaat dit om grote instanties zoals bv. het Oranjefonds, of zou dit ook kunnen gaan om de lokale muziek of scouting vereniging?

3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dat betreft instellingen zoals bioscopen, theaters en concertzalen. Het is daarom dan alleen voor professionals uit de cultuursector zoals acteurs, zangers en dansers toegestaan om te repeteren.
3 jaar geleden
wilkers
3 jaar geleden
Zojuist op deze link gestuit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/gezondheidsadviezen Scouting is geen culturele instelling, maar mag desondanks wel weer vanaf 1 juni binnen opereren.
Amadea
3 jaar geleden
Dat zal dan waarschijnlijk zijn onder voorwaarde dat er alleen buitenactiviteiten worden gehouden.
He Oranjefonds is iets anders dat is een liefdadigheidsinstelling
In Nederland wordt de cultuursector door de Raad voor Cultuur ingedeeld in een vijftiental sectoren: amateurkunst en cultuureducatie, archieven, architectuur en stedenbouw, beeldende kunst en vormgeving, dans, film, landschapsarchitectuur, letteren en bibliotheken, media, monumenten en archeologie, musea, muziek en muziektheater, en theater.