Kan een apparaat met UV lampen en desinfectie met ozon COVID-19 ontsmetten?

Ik heb een desinfecterend apparaat (doos met deksel) gevonden op het internet waar UV lampen in zitten en de verkoper beweert dat het een combinatie is van UV lampen en desinfectie met ozon.

Je kan er tandenborstels, smartphones, sleutels, etc. mee ontsmetten, het duurt 8 minuten om 99% van de bacteriën en virussen te doden.

Ik vraag mij af, als ik bijvoorbeeld een dure FFP3 maskers hierin zou doen, zou ik deze dan probleemloos opnieuw kunnen gebruiken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Of kunststof onderwerpen te bombarderen met ozon en uv nou zo'n goed idee is?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@TurfGraver, wat is daar mis mee?
TurfGraver
3 jaar geleden
Versneld veroudering?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je daar een bron van? Ik wil graag meer te weten willen komen over wat je beweert.
TurfGraver
3 jaar geleden
https://www.centexbel.be/nl/testen/versnelde-verouderingstesten-op-kunststoffen
Vast wel meer te vinden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je verwart hoop ik niet "veroudering van het mensen lichaam" en het verouderen /verslijten van producten. Zij hebben het over producten. En uiteraard is het niet de bedoeling om eenzelfde masker heel het jaar te dragen ondanks ontsmetting. Ik ben al blij als ik het 10 keer zou kunnen ontsmetten.
Thecis
3 jaar geleden
@memo951
10x je mondmasker te steriliseren is niet echt de bedoeling. Vanuit huisartsen wordt momenteel maximaal 3x steriliseren toe gestaan. Daarna heeft het mondkapje gewoon geen / voldoende effect meer.
Wil je meer dan 3x steriliseren, ga dan aan gewone mondkapjes. Goed wassen. Heeft dan net zoveel effect als de gesteriliseerde mondkapjes.

Antwoorden (1)

SimonV