Mag je als je corona hebt nog in je eigen tuin zitten?

Als je het virus hebt opgelopen, of sterkte vermoedens blijven we binnen. Mag je nog wel in je eigen achtertuin (of voortuin)

Gaat mij om de Nederlandse regels.

4 jaar geleden
4.4K
Amadea
4 jaar geleden
('k Weet niet of het mag, maar even een grapje: hier dacht ik bij het lezen van de vraag aan: https://mir-s3-cdn-cf.behance.net/project_modules/1400/6e2e6483541927.5d46615f9678d.jpg - op een terras mag niet, maar in je eigen tuin juist wel!).

Antwoorden (1)

Ja, je mag nog in je tuin zitten. Maar ontvang geen bezoek.
En zorg er wel voor dat er geen mensen binnen twee meter kunnen passeren. Dus een voortuin lijkt me niet geschikt.
Het advies van RIVM is overigens voor iedereen binnen te blijven, niet alleen als denkt dat je besmet bent. Ook als je (nog) geen of nauwelijks symptomen vertoont, kun je besmettelijk zijn.

RIVM:
“Het advies is om zoveel mogelijk binnen te blijven. Mensen van boven de 70 kunnen beter helemaal geen visite ontvangen. Wie onder de 70 is en bezoek ontvangt, mag niet meer dan 3 mensen toelaten. Het maakt vervolgens niet uit of je binnen of buiten zit.”
Maar ontvang dus in ieder geval geen bezoek als je symptomen vertoont.
SimonV