Heb de griep en met mijn blote handen de vuilnisbak buiten gezet word nu iedereen besmet?

In gedachten zie ik al een vuilnisman deze ochtend mijn bak stevig vastpakken en heen en weer hollen ermee maar vervolgens pakt hij ook die van de rest van de wijk vast en het kan dan natuurlijk niet anders dan dat de besmetting word overgebracht ,moet ik nu in mijn piejama nu direct de bak met een sopje goed schoonmaken?
Of in de supermarkt daar hebben ze koelvitrines met snacks waar je een glazen deur alleen open krijgt door je vinger in een gat te steken daar gaat het ook fout die moet ik voortaan maar voorbij lopen.
Of de weegschaal om bananen te prijzen en daar moet je een touchscreenscherm aanraken om de bon ervoor te krijgen dat kan dus voorlopig ook niet meer dan.
Je handen bij de entree van een supermarkt met wat daarvoor klaarstaat behandelen is misschien ook niet afdoende als je je bedenkt dat chirurgen voor een operatie hun handen met een speciale zeep minuten lang met een borsteltje grondig aan alle kanten schoonmaken om besmetting te proberen uittesluiten.
Of nog zoiets alle artikelen die je in je karretje plaatst en bij de kassa door de cassierre ook weer worden vastgepakt laten wat achter van mijn bacillen op de handen en de volgende klant die alles op de band zet krijgt op elk artikel natuurlijk ook weer wat bacillen mee naar huis en als er inkopen gedaan worden voor opa die veilig thuis erop wacht dan is de ellende compleet vrees ik .
Dit vertellen ze je liever niet bij de kassa het moet leuk blijven natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Al deze dingen die je nu opsomt zijn de reden van het advies: heb je klachten over je gezondheid blijf thuis!
En verder: was je handen!
Op deze manier is de kans een stuk kleiner dat je anderen besmet.
Oftewel bij griep of andere griepklachten: blijf thuis.
En als antwoord op je vraag: ja, je kunt anderen besmetten als je niet je handen wast en niet thuis blijft.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Vuilnismannen hebben altijd handschoenen aan. Besmettingsgevaar naar hen toe dus nihil. Vics +
die vuilnismannen hebben handschoenen aan, en voor de rest. Als je griep hebt, laat iemand anders de boodschappen doen