Mag je je vriendin nog zien in deze tijd?

Hallo,

Mag je je eigen vriendin nog zien, we wonen beide met onze ouders, dus nog lang niet bij elkaar we zijn vrij jong

En zo ja moeten er dan ook de anderhalf meter regel in stand worden gehouden of is er een uitzondering voor relaties?

4 jaar geleden
2.7K
Amadea
4 jaar geleden
Je kunt beter alleen via een digitaal scherm(pje) met elkaar verbonden zijn. Denk je eens in dat jij het virus bij je draagt en dat op de vader van jouw vriendin overbrengt die daardoor op de intensive care komt te liggen!
Ritsuka
4 jaar geleden
Houd het bij videobellen, je wil niet verantwoordelijk zijn voor besmettingen. Dit is een goede relatietest.
Thecis
4 jaar geleden
@Amadea
We zijn helaas het punt al voorbij dat de ziekte alleen ouderen zwaar treft. Ook jongeren kunnen helaas ernstig ziek worden van dit virus. Dus inderdaad, je wil ook elkaar niet besmetten en gaat helaas niet meer alleen om ouderen (alhoewel zij nog steeds een groter risico lopen).
Amadea
4 jaar geleden
Ik veronderstel helemaal niet dat de vader van de vriendin een oudere zou zijn. Het zal eerder iemand een dertiger of veertiger zijn.
Castle
4 jaar geleden
Dit is een mooie tijd om uitgebreid met elkaar te praten. Elkaar nog beter te leren kennen.

Antwoorden (2)

Ja, afstand houden. Elkaar niet ontmoeten!
Gebruik je verstand in deze zaak en laat je hart even met rust.
OF...gebruik je hart, want als je hart voor elkaar hebt, wil je ieder risico vermijden om elkaar te besmetten!!! Er komen betere tijden, al schijnt dat een eeuwigheid te duren als je verliefd bent.
Ik begrijp best dat het moeilijk is. Ik wens je sterkte en WIJSHEID.
4 jaar geleden
Ja, fysiek zien is geen enkel bezwaar. Mits minimaal een afstand van 1,5 meter of achter glas.
Alleen in gezinsverband mag je dichterbij komen. Maar omdat jullie beiden nog een eigen gezinsverband hebben is het niet toegestaan de 1,5 metergrens te overschrijden.
Als jullie zouden gaan samenwonen en een vaste relatie zouden hebben, dan vallen alle belemmeringen weg.
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
De 1,5 metergrens wordt alleen buitenshuis gecontroleerd; wat binnenshuis gebeurt, wordt niet gecontroleerd. Geen enkele organisatie, ook de politie niet, mag zo maar gaan controleren wat er achter de voordeur van een huis gebeurt. De kans is dus heel klein dat partners, vrienden, worden vervolgd als zij bij elkaar op bezoek gaan en binnenshuis zoenen of intiemer met elkaar omgaan. Het is dus aan iedere Nederlander zelf om de keus te maken zich binnenshuis aan de afstandsregel te houden. N.B.: Op bezoek gaan bij een ander is desondanks in tegenspraak met de maatregel, het advies, thuis te blijven.
SentWierda
4 jaar geleden
@Antoni. Er te gemakkelijk over denken kan én fysiek én financieel riskant zijn. "Binnenshuis" kan ook een verboden pand betreffen, bijvoorbeeld een verzorgingshuis of een verpleeghuis. Ga je daar toch (stiekem) naar binnen als het niet is toegestaan (het is voor bezoekers niet toegestaan) dan riskeer je maximaal 4350 boete of maximaal 3 maanden hechtenis.
En ga je buiten jouw eigen huis een willekeurig huis binnen terwijl je je onttrekt aan quarantaine dan riskeer je een boete van maximaal 87.000 euro of maximaal 4 jaar gevangensstraf.
Antoni
4 jaar geleden
Mijn reactie gaat alleen over jouw tekst "Maar omdat jullie beiden nog een eigen gezinsverband hebben is het niet toegestaan de 1,5 metergrens te overschrijden." In de praktijk zal dit, in normale omstandigheden (dus niet die jij noemt in je reactie), binnenshuis niet worden gecontroleerd.
SentWierda
4 jaar geleden
@Antoni. Daar heb je gelijk in.
Je zult het met me eens zijn dat beiden een grote verantwoordelijkheid op zich nemen in het geval één van beiden - achteraf- corona blijkt te hebben 'verspreid'.
SnakeEye
4 jaar geleden
@Antoni Ik ben het niet helemaal met je eens. Een gezin die een verjaardag feestje gaf binnenshuis waar 15 mensen waren is door de buren melding gemaakt. Alle 15 personen zijn bekeurd.
Antoni
4 jaar geleden
@SnakeEye, in het geval dat je noemt was er blijkbaar buiten de woning te zien en te merken wat er in de woning gebeurde. Dan is het logisch dat de politie wel een kijkje komt nemen en zo nodig bekeuringen uitdeelt. Als iemand bij zijn vriendin op bezoek gaat, zal, in normale gevallen, niemand daar iets van merken. Zo bedoelde ik mijn opmerkingen.