Hoe helpt het dragen van handschoenen tegen besmetting met het Corona-virus?

Een reactie op deze vraag:
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/coronavirus/vraag/677169/blijf-virus-handvat-winkelwagen/ lijkt te suggereren dat het dragen van handschoenen besmetting kan voorkomen. Het lijkt mij dat het niets uitmaakt of je met blote handen of met handschoenen een besmet oppervlak aanraakt en vervolgens je boodschappen en/of je gezicht.
Tenzij je die handschoenen direct weggooit. Dus of 10 paar of meer handschoenen per dag gebruiken of tig keer per dag je handen goed wassen. Dat laatste is natuurlijk slecht voor je handen op den duur.

Ik zag vorige week bv een receptioniste van een hotel handschoenen dragen en ik vermoed de hele dienst hetzelfde paar.

Of mis ik iets?

4 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Handschoenen dragen voor de dagelijkse doeleinden is idd nutteloos.
Wat je zelf al als goed argument geeft is dat met diezelfde handschoenen je neus weer aanraakt.
Beter is het om je handen veel te wassen met water en zeep.
Ik werk in het in ziekenhuis zonder handschoenen. Maar na elk patiëntencontact moet ik mijn handen met water en zeep wassen. Draag ik wel handschoenen, ook dan moet ik na het uittrekken mijn handen wassen.
Beste tip is: houd afstand, was je handen met water en zeep, probeer je gezicht niet aan te raken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
paulos
4 jaar geleden
Wel 20 seconden zeep wrijven. Als e toch handschoenen gebruikt, dan moet je ze ook af krijgen zonder handen/gezicht te besmetten en dus ook 20 seconden zeep wrijven en alle delen van de hand raken.