Kunnen muggen het coronavirus overdragen?

Het muggenseizoen begint bijna. Als muggen het virus over kunnen dragen dan is het probleem groter dan we dachten...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Nee, het nieuwe coronavirus kan niet worden overgedragen door muggenbeten. Tot op heden is er geen informatie of bewijs dat suggereert dat het virus door muggen kan worden overgedragen. Het coronavirus is volgens de WHO een virus dat zich voornamelijk verspreidt door druppeltjes die worden gegenereerd wanneer een geïnfecteerde persoon hoest of niest, of door druppeltjes speeksel of afscheiding uit de neus.
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
... of via besmette oppervlakten als deurklinken.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
@SimonV en die deurklinken worden besmet doordat er op is geniesd of iets dergelijks.
Z512099
4 jaar geleden
Het zou verstandig zijn om aan te nemen dat het virus ook via de lucht overgedragen kan worden.