ben werkzaam in ov. ben 63 jaar en heb diabetisch. Ben ik een risico factor?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
Amadea
4 jaar geleden
Bedoel je of jij tot de risicogroep behoort van mensen voor wie het oplopen van het coronavirus levensbedreigend zou kunnen zijn?

Antwoorden (1)

Mensen met diabetes lopen dezelfde kans op besmetting met het coronavirus als mensen zonder diabetes. Daar zit dus geen verschil in. Wel is het zo dat je met diabetes kwetsbaarder bent voor de klachten door het virus, net als bij besmetting met de griep.

Over het algemeen geldt ook: hoe ouder je bent, hoe groter de kans is op flink ziek worden of overlijden door het virus. Het lijkt er overigens op dat kinderen bijna nooit klachten krijgen door het virus, meldt het RIVM.