Is het gevaarlijk om buiten te zijn/ om de ramen open te hebben staan, ivm het Corona virus?

Kan ik nog gewoon hardlopen in de natuur en de hond uitlaten? En wat als ik de ramen open zet? Kan het virus zo naar mij toe komen via de lucht?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (1)

Voorwaarde is dat je geen (verkoudsheids)klachten hebt.
Dan kan je gewoon naar buiten, bijvoorbeeld om je hond uit te laten of boodschappen te doen. Maar vermijd zoveel mogelijk sociaal contact en probeer minstens een armlengte afstand te houden tussen jou en iemand anders, die je tegenkomt.
Ventilatie van je huis is gezond, ook als er virussen zijn. Een virus verspreidt zich door de lucht, maar kan geen grote afstanden afleggen. De besmetting vindt vooral plaats als mensen dicht bij elkaar zijn. Een virus zal niet door het open raam je huis binnen komen.