Wanneer moet je echt maar de dokter/ziekenhuis i.v.m. het Corona-virus?

Nu het corona virus hier is had ik een vraag wanneer moet je nou echt naar de dokter gaan

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Je moet sowieso liever bellen met de dokter i.p.v. naar hem/haar toe te gaan. Anders loop je de kans andere mensen in de wachtkamer te besmetten mocht je besmet zijn. De dokter kan dan beslissen of hij/zij naar jou toekomt.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Wat je moet doen, vindt je overal terug. Bij het RIVM, teletekst pagina 715 enz.
AnnBoo8146
4 jaar geleden
Nog een aanvulling op het antwoord van @SimonV.
Je moet nooit naar de huisarts gaan, als je vermoedt dat je besmet bent met het coronavirus. Alleen telefonisch mag je contact opnemen. Dit om te voorkomen dat je ander patiënten in de wachtkamer besmet.

Antwoorden (1)

Bel direct uw huisarts of huisartsenpost als alle 3 punten voor u kloppen:
U bent ouder dan 70 jaar, u heeft een chronische ziekte of u heeft minder weerstand.
U heeft koorts (boven 38 graden) OF een koortsig gevoel zonder dat u koorts meet
U hoest of ademt moeilijk.

Bent u jonger dan 70 en gezond? Dan hoeft u de huisarts niet te bellen als u klachten heeft, zoals koorts en hoesten.
U hoeft namelijk niet getest te worden. Blijf thuis tot u 24 uur geen klachten heeft. Bel wel als de klachten niet minder maar erger worden. Bijvoorbeeld als u steeds zieker wordt of moeilijker gaat ademen.
SimonV