Wat moet je doen als je symptomen hebt van Corona en je bent mantelzorger?

Stel je zorgt voor je ouders die boven de 70 zijn. In deze periode waarin waarschuwingen zijn omtrent het Corona virus ben je op een dag grieperig en heb je koorts. Wat moet je dan doen met het oog op de zorg voor je ouders? Omdat je zelf besmettelijk kan zijn en contact met oudere mensen het liefst dan vermijdt. Maar hoe zorg je bijvoorbeeld dat hun boodschappen worden gedaan, hun toilet schoon is (ik noem nu even een paar urgente dingen). Hier hoor ik niets over in de media. Hoe kun je dit het beste oplossen? Veel mensen in mijn omgeving zijn aan het kwakkelen en ik vermoed dat de Thuiszorg in deze tijd ook overuren draait.

4 jaar geleden
2.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Boodschappen zou je eventueel door AH kunnen laten bezorgen. Dat kan op sommige dagen en tijdstippen al bij een bestelling vanaf 50 euro en dan zijn de bezorgkosten ook maar 2,50.

Antwoorden (2)

Als u zich goed beschermt is er niets aan de hand,Dus handschoenen aan mondkapje op eventueel en goed de handen blijven wassen.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Volgens mij is hij besmet dus met een mondkapje en zijn handen wassen beschermd hij niet zijn ouders @marjolein55
Albert Hein brengt boodschappen thuis: opgelost. Een wc kan best een dag wachten en je kunt buren bellen of ze twee maal in de week dat je afwezig bent, wat karweitjes willen opknappen. Je ouders zullen niet omkomen in het stof. Het huis van ouderen wordt niet zo vies als van een jong gezin waar iedereen door het huis draaft. Dit is een nummertje burenhulp voor korte tijd, Dat is overal te regelen.
4 jaar geleden
Zonnebloem1977
4 jaar geleden
Een wc kan best een dag wachten? Kan het ook een week wachten? Kan het een week wachten totdat deur klinken worden gereinigd? Ja dan snap ik dat het virus snel om zich heen grijpt.
Zonnebloem1977
4 jaar geleden
Hmmm grappig. Ben jij zo'n optimist die denkt dat de Corona pandemie met een dagje over is? I wish!!!
Ivana
4 jaar geleden
Zonnebloem: Ik ben zelf 80, dus weet waar ik over spreek. Als ik niet buiten kom en niemand komt bij mij, dan is er ook geen kans op infectie via deurknoppen en toilet. Als een mens rustig blijft, valt overal een mouw aan te passen.