Ik heb nog 5 pillen, kan ik mijn stopweek eerder beginnen zonder problemen?

Ik wil graag niet volgende week zondag nog ongesteld zijn maar wil ook liever niet doorslikken. Is het mogelijk om nu al te stoppen dus vervroegd inlassen & dan over 7 dagen weer gewoon te beginnen zonder kans op zwangerschap? Bedankt

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als je je stopweek vervroegd, ben je NIET beschermd tegen zwangerschap. Je moet minstens 1 volle strip slikken om beschermd te zijn in je stopweek.

Wat ik altijd doe is 1 strip markeren met een stift. Na het slikken van 1 volle strip ga ik verder met de gemarkeerde strip, tot het gewenste stopmoment. De aangebroken strip bewaar ik tot ik de volgende keer de stopweek uit wil stellen.