Kun je al een ovulatie test doen tijdens of na je stopweek?

Ik heb momenteel mijn laatste stopweek. Wij hebben een kinderwens en ik was benieuwd of ik al een ovulatie test kan nemen tijdens de stopweek of daarna.

Dit omdat ik niet weet wanneer ik vruchtbaar ben vanwege het slikken van de pil

2 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
2 jaar geleden
In november 2020 en februari 2021 was was je ook al gestopt met de pil zei je: https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/anticonceptie/vraag/692794/hoelang-menstruatie-onregelmatig/
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/anticonceptie/vraag/688283/natuurlijke-menstruatie-stoppen-pil/ Heb je in de tussentijd nog weer de pil geslikt?

Antwoorden (1)

Een ovulatietest doen in je stopweek heeft geen zin.
Door het slikken van de pil heb je geen ovulatie, in je stopweek heb je alleen een onttrekkingsbloeding.

Wanneer je je eerste ovulatie gaat hebben is niet te zeggen. Sommige vrouwen zijn direct weer vruchtbaar, bij andere duurt het 6-12 maanden voor je een stabiele cyclus hebt.

Zelf heb ik goede ervaringen met de app Flo, hier kun je inzicht krijgen in je cyclus en mogelijk vruchtbare dagen. Zo kun je beter zien wanneer je het beste je ovulatietest kunt doen.