Wat betekenen 2 horizontale lijnen op Clearblue zwangerschapstest?

Hoi! Ik doe vaak een zwangerschapstest om zeker te zijn dat ik niet ongemerkt zwanger ben.
Ik deed laatst de clearblue test (positief = + en negatief = -)
Nu verscheen het minteken als horizontale lijn, maar het leek alsof er een tweede horizontale lijn onder kwam! Ik raakte in paniek want ik had dit nog nooit gezien. Ik deed meteen de tweede erachteraan. Deze had hetzelfde! Na 3 minuten leek het weg te trekken of iig minder te worden. Ik vraag me nu echt af of ik gek geworden ben.

De vraag aan jullie. Heb ik nu kans om zwanger te zijn of hoef ik er niks van te denken aangezien het twee horizontale lijnen waren ipv een plusje (op beide testen dus)

Ik hoop snel een antwoord te krijgen!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
27K
Ritsuka
2 jaar geleden
Deze test geeft een plus als je zwanger bent hoor, horizontaal en verticaal streepje. Ik spreek uit eigen ervaring.

Antwoorden (1)

Je dient dit te lezen als een min-teken. Als je zwanger zou zijn verschijnt er een verticale lijn midden doorheen, zodat er een plus-teken ontstaat. Pas als je dus in het grote venster een blauwe + ziet is de uitslag van de test positief.

Dat het lijkt of er een tweede horizontale lijn te zien is komt door het nog niet geheel uitgewerkt zijn van de reactie op het vocht. Zodra het staafje droog is zal de tweede lijn zijn verdwenen.

Zou je niet liever een betrouwbaar anticonceptiemiddel gaan gebruiken in plaats van zoveel testen te verspillen?
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heyhey! Bedankt voor je antwoord! Ik gebruik een betrouwbaar anticonceptiemiddel namelijk de pil!
Ik wil er alleen echt zeker van zijn waardoor ik eens in de zoveel tijd een testje doe :) komt vooral door mijn eigen angsten.
Castle
2 jaar geleden
Als je echt zeker wil zijn Saaarboom (geen aanval hoor) dan moet je double dutch gaan. (pil en condoomgebruik).