Werkt de anticonceptiepil niet meer door chlorella pillen?

Ik slik chlorella pillen omdat ik er veel goede verhalen over heb gehoord. Ik heb een vriend en slik daarom ook de pil. 2 dagen voordat ik naar mijn vriend ging stopte ik met slikken van de chlorella pillen omdat ik hoorde dat de pil daardoor niet meer werkt. Ik heb seks gehad zonder condoom maar zit dus wel aan de pil. Alleen door deze verhalen ben ik toch een beetje bang geworden. Kan iemand mij wat meer uitleggen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Nee, dat is onzin.

Chlorella is een zoetwateralg die als voedingssupplement gebruikt wordt. Het betreft geen medicijn.

Er zijn wel interacties mogelijk tussen supplementen, kruiden en medicjnen. Middelen waarvan bekend is dat die de werking van anticonceptie mogelijk vermindert zijn echter alleen Guargom, Sint Janskruid en Zaagpalm.

Het is mij een raadsel hoe jij aan die verhalen komt dat chlorella invloed zou kunnen hebben op de werking van de anticonceptiepil, want hier is echt nergens informatie over te vinden.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Ik vind dit wat kort door de bocht, omdat er veel middelen zijn die afbraak van geneesmiddelen versnellen of vertragen. Grapefruitsap is bv ook berucht.
Amadea
2 jaar geleden
Grapefruitsap is geen supplement of kruid.