Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een zwangerschapstest doen als ik de pil slik?

6 weken geleden heb ik onveilige seks gehad. Ik heb hierna de morning-afterpil genomen èn 3 dagen later een zwangerschapstest gedaan die negatief was. Toch blijf ik met een vervelend gevoel zitten omdat ik het niet zeker weet.
3 weken geleden ben ik begonnen met de pil, waarbij ik bijwerkingen heb waardoor ik er per direct mee moet stoppen. Kan ik alsnog een zwangerschapstest doen?

3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Je slikt de pil niet meer. En je hebt de eerste zwangerschapstest al na 3 dagen gedaan, dat is te vroeg. Het is om zeker te zijn aanbevolen om nog een test te doen
Anoniem1777
3 jaar geleden
Kan ik dat direct doen? Of moet ik nog iets uitrekenen met het aantal dagen ofzo?
Amadea
3 jaar geleden
Nee, dat kan direct.
Ritsuka
3 jaar geleden
3 dagen na de seks is te vroeg voor een zwangerschapstest.
1 dag na de dag nadat je ongesteld had moeten worden kun je een test doen. Je kuntver NU dus 1 doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het innemen van de pil heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van de test. Als je de pil neemt en denkt dat je zwanger bent, is het moeilijk om te bepalen wanneer je overtijd bent. Als je denkt meer dan drie weken zwanger te zijn, kan je een test doen. Als je zwanger bent, dan is er voldoende hormoon aanwezig dat de test kan opsporen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding