Is pijn in de onderbuik een bijwerking van de prikpil?

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn eerste prikpil gehad. Is het een bijwerking dat je een klein beetje last kan krijgen van voornamelijk je onderbuik, beetje drukkende pijn? Dit heb ik sinds een week

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Dat kan, ja. Bij één tot tien op de honderd gebruiksters van de prikpil komt het voor dat zij er maagdarmklachten door krijgen, zoals buikpijn, misselijkheid en een opgeblazen gevoel. Heb je er veel last van en/of is het na drie maanden nog niet over, raadpleeg dan jouw huisarts want misschien is een ander anticonceptiemiddel dan geschikter voor jou.