Hoelang blijft mijn menstruatie onregelmatig?

In oktober heb ik mijn laatste strip met pillen geslikt. Nog steeds ben ik onregelmatig ongesteld. Ik heb wel een app waarin ik het bij hou, ik ben tot nu toe steeds zo’n 4-7 dagen later ongesteld dan de uitgerekende datum.

Hoelang gaat dit nog duren?

3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat is niet met zekerheid te zeggen. Het ligt er aan hoe lang je de pil hebt geslikt voor je stopte.
Bijhouden in een app is prima, zo heb je inzicht.

Over het algemeen is het na 6-12 maanden wel normaal, bel de huisarts als je je zorgen maakt.

Ik was zelf 1 jaar na stoppen met de pil zwanger, had deze vanaf mn 15e geslikt.
3 jaar geleden
XoRobinxoxo
3 jaar geleden
Ik heb zo’n 4 jaar de pil geslikt
Het lijkt er op dat je helemaal niet onregelmatig ongesteld bent, wat je bent consequent 4-7 dagen 'te laat' ongesteld. Je hebt waarschijnlijk een langere cyclus dan gemiddeld. Dat is bepaald niet ongewoon en mbt je vraag 'hoe gaat dit nog duren'; dit verandert misschien niet.
Eisprong is overigens 14 dagen voor je eerste dag van ongesteldheid; die is dus ook (waarschijnlijk) later dan normaal.
3 jaar geleden
XoRobinxoxo
3 jaar geleden
Als ik zeg maar kijk naar de uitgerekende datum bijvoorbeeld een woensdag. Dan ben ik rond het weekend of daarna pas ongesteld. Dit was voorheen nooit zo. Ene keer is het eerder andere keer duurt het langer. Dus de kans is dan dat dit altijd zo blijft? Of kan dit nog preciezer worden
Ritsuka
3 jaar geleden
Er kan wat variatie in blijven zitten, had ik zelf ook. Ik kon uiteindelijk duidelijk voelen wanneer mijn eisprong was, dan had ik specifieke klachten.