Wanneer moet je starten met de pil te slikken om niet ongesteld te worden?

Ik ben pas een paar dagen begonnen met het slikken van de pil, maar wil vanwege omstandigheden mijn volgende menstruatie eigenlijk overslaan. Is dit mogelijk als ik niet op de eerste dag van mijn cyclus begonnen ben? En zo ja, hoeveel dagen van tevoren moet je dan beginnen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Lees de bijsluiter
Amadea
3 jaar geleden
Je menstrueert niet als de je anticonceptiepil slikt, want je hebt dan geen eisprong. Alleen als je een stopweek houdt treedt er een onttrekkingsbloeding op. Begin je op een willekeurige dag met slikken, dan kan het zijn dat er toch eerst nog een eisprong is en dan zul je nog een laatste keer ongesteld worden. Maar begin je op de eerste dag van je menstruatie met slikken, dan ben je gelijk beschermd.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Let wel op: je slikt in de stopweek door en ook die nieuwe pilstrip moet je helemaal afmaken.