Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zwanger raken na mijn directe regels terwijl ik de pil neem?

Mijn regels eindigen donderdag/vrijdag. Mijn nieuwe strip pil start ik terug op vrijdag. Mijn vriend en ik gaan op weekend zondag. Dus ondertussen neem ik de pil 2 dagen. Kan ik als ik zondag seks heb zwanger geraken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je blijft ook in je stopweek beschermd. Lees de bijsluiter nog eens.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als jij de anticonceptiepil gewoon volgens de gebruiksaanwijzing slikt, dan vindt er bij jou geen eisprong plaats en zal het in principe onmogelijk zijn om zwanger te kunnen worden. In de stopweek krijg je een onttrekkingsbloeding, dat is geen menstruatie (wat jij regels noemt) want eraan vooraf is geen baarmoeder voorbereid op een eventuele bevruchting.

Het antwoord op de vraag is dus nee.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Nee, je zal niet zwanger raken als jij de pil zoals gewoonlijk slikt op een vrijdag. Het maakt niet uit of je vlak daarna seks hebt. Je zou ook op vrijdag geslachtsgemeenschap kunnen hebben zonder daarbij zwanger te raken. De kans op zwangerschap wordt echter wel vergroot als je in de dagen erna een pil vergeet te slikken/moet braken/diarree hebt en geen andere vorm van anticonceptie hebt gebruikt.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding