Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad nu 3 dagen te stoppen met de pil en daarna meteen weer te slikken?

Ik heb waarschijnlijk last van doorbraakbloeding omdat ik de pil al te lang achter elkaar slik. Kan het kwaad ondanks dat ik nog niet klaar ben met de strip om 3 dagen te stoppen en dan weer verder te slikken? En heeft dat nut dat het bloeden dan stopt als ik na 3 dagen weer ga slikken?

1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Het is niet zo dat je zou stoppen met vloeien als je na drie dagen weer doorgaat met de anticonceptiepil. Beter las je nu een stopwéék in.
Amadea
3 jaar geleden
Ik lees nu dat door het nemen van een stopweek, nu jouw lichaam aangeeft dat het "opgeschoond" wil worden, de volgende doorbraakbloeding later zal optreden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan prima. Meestal wordt er een stop van 4-5 dagen geadviseerd. (Maximaal 7 dagen, anders ben je niet meer veilig).
50% vd vrouwen kan 3 strippen van 21 dagen achter elkaar slikken zonder doorbraakbloeding. Sommige vrouwen gaan langer door, soms wel 5 of 6 strips en wachten totdat ze een doorbraakbloeding hebben en stoppen dan 4-5 dagen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding