Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb de pil te vroeg en in een te grote hoeveelheid ingenomen. Is dat erg? Zo ja, wat kan ik het beste doen?

Ik ben perongeluk op een donderdagavond begonnen met de pil in plaats van vrijdag avond en toen heb ik in de 2de week perongeluk op 1 dag 2 pillen genomen doordat ik dacht dat ik er 1 was vergeten. Is dit erg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Je stopweek verkorten is in elk geval geen probleem, dit kun je gewoon doen en dan ben je nog steeds beschermd.
Abcde
3 jaar geleden
Ook de tweede pil zal geen negatieve gevolgen hebben. Als je overgeeft of diarree hebt moet je ook een extra pil nemen om zeker te zijn dat de pil werkt terwijl je dan niet weet of die eerste pil nog in je lichaam aanwezig is.
Het is wel verstandig de strip waarvan de dagen niet meer kloppen als reservestrip opzij te leggen. Zodat je kunt controleren of je je pil hebt ingenomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De stopweek verkorten zal geen problemen opleveren. De stopweek verlengen (langer dan 7 pilvrije dagen) kan daarentegen wel tot ongewenste zwangerschap leiden.

Ook twee pillen op één dag is geen ramp. Je kan er beter één te veel slikken, dan helemaal geen. Maar maak er geen gewoonte van.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding