Hoe komt het dat ik vaak weinig bloed heb tijdens menstruatie en ik wat dikker word?

Ik ben een meisje van 16 jaar en slik de pil

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
tinus1969
3 jaar geleden
Wat bedoel je met 'ik word wat dikker'? Alleen tijdens je menstruatie? Als je sowieso wat aankomt, dan is dat normaal. Tussen je 14e en je 18e kom je vaak wat ana, dat is onderdeel van de groei naar volwassen lichaam.

Antwoorden (3)

Als jij de anticonceptiepil slikt menstrueer je helemaal niet. In de stopweek krijg je een onttrekkingsbloeding en het is normaal dat je daarbij minder bloed verliest dan bij een menstruatie.

Waarom jij dikker wordt kunnen wij zonder jou te kennen niet beantwoorden. Is jouw voedingspatroon veranderd of ben je minder gaan bewegen? Heb je ook andere klachten dan is een bezoek aan jouw huisarts aan te bevelen.
3 jaar geleden
Bij iedereen is het anders, sommige meiden bloeden meer en sommigr heel weinig. Slik je de pil? Dan kan het komen door de pil en de hormonen die er in zitten. En als je er gewoon niet fijn bij voelt gewoon even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
dat je dikker wordt zou kunnen omdat je gewoon wat meer vocht vast houdt in je lijf tijdens die periode