Is mijn pil nu betrouwbaar?

Ik ben afgelopen week veranderd van tijd met het innemen van de pil, van s’avonds naar ‘s ochtends. Moet ik nu oppassen met het hebben van seks?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

als het binnen de 12 uur is, dan is het oke. zo niet dan moet je even kijken in welke week je zit!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het hangt ervan af hoeveel tijd ertussen zit. Is dit binnen 12 uur geweest, dan ben je veilig. Zit hier langer dan 12 uur tussen, ga dan na in welke week je zit.

In de meeste gevallen kun je ook na 12 uur de vergeten pil alsnog slikken. Als je seks hebt gehad in de afgelopen zeven dagen en niet zwanger wilt worden, dan zou ik dringend adviseren de morning-afterpil te halen. Dit kan gewoon bij de drogist, je hoeft hiervoor niet per se naar de huisarts. Het beste is om even de bijsluiter te lezen, want daar staat precies aangegeven hoe je in welke week dient te handelen om ongewenste zwangerschap te voorkomen.