Kan ik veilig seks hebben als ik voor het eerst de pil slik maar een aantal uur te laat?

Ik ben drie dagen geleden begonnen met de pil slikken, ik ben op de dag van mijn menstruatie begonnen dus het zou al veilig moeten zijn. Alleen ben ik dom en heb ik de pil van gister 2 uur te laat ingeslikt en die van vandaag 3 uur. Dit zijn niet veel uren en ik lees bij sommige plekken dat dit gewoon veilig is. Op andere sites lees ik dat ik 7 dagen moet wachten voordat seks veilig is. Maar ik weet niet of ik deze info kan vertrouwen aangezien het mijn eerste maand is. Kan iemand mij helpen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

In principe maakt dit aantal uren niet uit voor de betrouwbaarheid van de pil. Zolang je deze maar binnen een tijdsbestek van 12 uur slikt.

Dus je schema zou er dan zo uit kunnen zien:
Maandag 23.00
Dinsdag 01.00 (wat dus in werkelijkheid woensdag is, maar je beschouwt het voor de pil nog als dinsdag)
Woensdag 02.00 (wat dus in werkelijkheid donderdag is, maar je beschouwt het voor de pil nog als woensdag)
Donderdag 23.00

Maar ben je er toch niet zeker van, dan kun je de eerste 7 dagen altijd nog een condoom erbij gebruiken.