Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kun je je menstruatie uitstellen?

Hey, mijn menstruatie valt in de vakantie en ik wil het graag uitstellen. Ik ga binnenkort beginnen met het slikken van de pil, maar dit is ongeveer 9 dagen voordat ik ongesteld wordt. Ik vroeg me af: kan ik nu nog mijn menstruatie uitstellen of niet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit soort vragen is in deze tijd heel gewoon voor een huisarts. Als je direct nog naar de huisarts kan zal je best nog op tijd zijn om de menstruatie uit te stellen.
Vrouwen die geen hormonale anticonceptie gebruiken, kunnen de menstruatie 1 tot 14 dagen uitstellen door tijdelijk een progestageen te gebruiken. Vrouwen die geen hormonale anticonceptie gebruiken, maar de menstruatie > 14 dagen willen uitstellen, worden verwezen naar NHG-Standaard Anticonceptie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kan ik het dan ook met de pil uitstellen/verschuiven? Ik weet niet of iemand dat weet maar ik kan nergens op internet vinden hoe lang het duurt voordat je met de pil je menstruatie uit kan uitstellen/ verschuiven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding