Maar 2 dagen ongesteld na stoppen pil, is dit wel normaal?

Hallo,

Ben begin januari gestopt met de pil. Eerst een onttrekkingsbloeding gehad van 4 dagen. Daarna na 40 dagen ongesteld, maar dit was maar 2 dagen, nu de 2e keer wel na 27 dagen maar ook maar 2 dagen... is dit wel normaal?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (1)

Dat is normaal, je lichaam moet wennen nadat je gestopt bent met de pil. Het kan wel 6-12 maanden duren voor je weer een reguliere cyclus hebt.
Houd het wel wat in de gaten, als het lang onregelmatig blijft kan er wat aan de hand zijn, dan moet je naar je huisarts.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou ik dan wel gewoon vruchtbaar zijn?
Ritsuka
4 jaar geleden
Dat kan ik je zo niet zeggen, dat je ongesteld word, wil niet per se zeggen dat je een eisprong hebt.
Ik was zelf een jaar na het (bewust) stoppen met de pil zwanger geworden. Ik hield telkens mijn cyclus bij in een app (ik gebruikte Flo), hierdoor kreeg ik steeds beter te zien wanneer mijn vruchtbare dagen waren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank. Heb inderdaad al een app. Hebben ook al één kindje en gaan nu voor de tweede. Kan me dat van de vorige keer niet herinneren hoe de menstruatie was.. maar ga er vanuit dat het dan wel goed moet komen.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Ik heb ruim 15 jaar de prikpil gebruikt. In 2017 mee gestopt. Eerste keer dat ik weer een menstruatie kreeg was na 3 mnd. Toen herl kort, ook 2 dagen ofzo. Daarna 6mnd weer niet en daarna...3 tot 4 weken ongesteld paar dagen niet daarna weer 3 tot 4 weken en dat heeft een half jaar geduurd. Toen heb ik eindelijk medicatie gehad Depo nogwat (niet depoprovera, dat was mijn prikpil) Sinds dien is het min of meer normaal. Heb vorig jaar nog 1x zo'n kuur nodig gehad omdat er steeds weer iets meer dagen bij kwamen dat de menstruatie aanhield. Daarna geen rare menstruatie meer gehad. Helaas wel een miskraam met nieuwjaar, maar ook daarna weer normaal. De pil doet rare dingen met je lichaam, ik wil het nooit meer.