Kan je op 19 jarige leeftijd starten met de anticonceptie pil?

Het is heel dom maar ik zou het eigenlijk alleen maar willen gebruiken om grotere borsten te krijgen. Of hebben jullie misschien andere tips daarvoor, voor een grotere boezem.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K
Amadea
4 jaar geleden
Nooit vernomen dat de anticonceptiepil voor borstgroei zou zorgen. Eerder het omgekeerde: zwangerschap zorgt voor vollere borsten.
Wel wordt er beweerd van sojaproducten dat die zo'n effect zouden hebben. Maar plastische chirurgie geeft waarschijnlijk een zekerder resultaat.
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.cosmopolitan.com/nl/health-en-body/a154860/gebruik-jij-de-anticonceptiepil-cosmo-zet-alle-feiten-en-fabels-voor-je-op-een-rijtje/
"2. Door de pil krijg je grotere borsten. Dat hoeft niet, maar het kán wel. Eén tot tien procent van de vrouwen krijgt met deze bijwerking te maken. Sommige anticonceptiepillen hebben meer invloed op de borstklieren dan andere. Waar je borsten ook groter door kunnen worden, is van het vocht dat je lichaam vasthoudt. Ook kunnen je borsten een beetje gevoelig of gespannen aanvoelen door de pil." 1-10 procent lijkt me een te kleine kans.
Ritsuka
4 jaar geleden
Je kunt volgens mij op elke leeftijd wel starten met de pil, maar je krijgt er geen grotere borsten door.
Thecis
4 jaar geleden
@Ritsuka
LeonardN geeft een heel aantal uur eerder aan dat het een bijwerking is. Dus een aantal vrouwen krijgt er wél grotere borsten van. Waarom zeg je dan dat dit niet zo is? Waarop basseer je dat?
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik zag de opmerking, maar 1-10 procent kans lijkt mij behoorlijk weinig, niet de moeite waard om op te gokken.
LeonardN
4 jaar geleden
Behoorlijk weinig, is iets heel anders dan geen. Eigenlijk zou je dit kunnen zeggen: Geen kans = 0%
Kans >0% tot <100%
Altijd het geval= 100% Hoewel jij dus wellicht denkt dat je mijn reactie grotendeels bevestigt, spreek je hem dus tegen in de ogen van mensen die "exact?!" denken.
Zelfs als de kans 0,0001% was, zou ik "geen kans" als haaks daarop zien.
===
1.Deze pil heeft geen kans op een dodelijke afloop.
2.Deze pil heeft 0,0001% kans op een dodelijke afloop.
3.Deze pil heeft 1-10% kans op een dodelijke afloop. Als regel 1 in een bijsluiter staat, hoop ik dat de schrijver niet eigenlijk regel 2 of regel 3 bedoelt.
Amadea
4 jaar geleden
Er zou iets beter gelezen kunnen worden. Borstgroei als gevolg van het slikken van de anticonceptiepil treedt alleen op bij jonge meisjes en wordt dan veroorzaakt door de extra hormonen die zij daardoor krijgen. Een vrouw van 19 is volgroeid, dus dat effect heeft het bij haar niet meer.
LeonardN
4 jaar geleden
@Amadea
"Er zou iets beter gelezen kunnen worden"
Vast, maar kan je dan ook aangeven WAAR ik dat had kunnen lezen?
In de link die ik vond, die je zelf ook even op had kunnen zoeken en lezen, voor je aangaf dat je er nog nooit van gehoord had, staat de term "vrouwen".
https://bit.ly/2T5GKVc (eerste hit met trefwoorden grotere + borsten + anticonceptiepil) De enige plek waar ik jouw aangedragen stelling verneem is, een meidenforum waar deze stelling ook weer wordt tegengesproken.
https://bit.ly/2s4cyhS
"Als je aan de pil gaat wanneer je borsten al volgroeid zijn, gebeurt er niets."
"Bij mijn zus zijn ze wel heel erg gegroeid, van B naar D, terwijl ze toen al uitgegroeid was." Op andere wat betrouwbaar ogende sites vind ik nergens de claim dat borstgroei door de pil enkel bij onvolgroeide vrouwen plaatsvindt.
https://www.medicalnewstoday.com/articles/322758.php#breast-growth Zou je de bron kunnen delen die voor jou de doorslag geeft? Dan KUNNEN we tenminste wat lezen.
Thecis
4 jaar geleden
@Ritsuka
1 tot 10% is niet weinig. Dat wil zeggen dat duizenden vrouwen, dan niet tienduizenden vrouwen deze bijwerking kunnen verwachten. Procentueel heeft u gelijk dat het niet het overgrote deel is, maar wat betreft geneesmiddelen ligt dat toch anders: Frequenties (van bijwerkingen) worden als volgt omschreven:
Zeer vaak: kunnen voorkomen bij meer dan 1 op de 10 personen.
Vaak: kunnen voorkomen tot bij 1 op de 10 personen.
Soms: kunnen voorkomen tot bij 1 op de 100 personen.
Zelden: kunnen voorkomen tot bij 1 op de 1.000 personen.
Zeer zelden: kunnen voorkomen tot bij 1 op de 10.000 personen.
Niet bekend: frequentie kan met de beschikbare gegevens niet worden bepaald In dit geval vanuit deze bijlsuiter: https://db.cbg-meb.nl/bijsluiters/h23969.pdf
Het CBG schrijft deze teksten van frequentie voor. De beschreven bijwerking wordt dus geclassificeerd als "soms tot vaak"... Dat het niet de moeite waard is om op te gokken, mee eens. Maar wel anders dat dat het niet zo is.

Antwoorden (1)

JA dat kan.

Je kunt vanaf elke leeftijd beginnen met de pil, (totdat je in de overgang komt/deze afgelopen is, althans dan is het effect van anticonceptie niet meer zo nodig).

De betere vraag is, of je zou moeten beginnen met de pil ENKEL omdat je grotere borsten wil.
En de vraag of de pil wel bij iedereen grotere borsten veroorzaakt.

===De pil als borstvergroter, moet je dat wel willen?===
Hoewel dat voor grotere borsten zorgt bij sommigen is die kans niet bijzonder groot, de kans op (andere) ongewenste bijwerkingen wel.

Hier een link met allerlei tips
(Met volgens mij ook een hoop onbewezen claims, die verder geen kwaad kunnen (op de pil na), maar vooral de waarschuwing dat de pil niet een hele snuggere oplossing is voor dit probleem.)
https://nl.m.wikihow.com/Je-borsten-sneller-doen-laten-groeien

"Praat met je huisarts over de anticonceptiepil.
De pil bevat hormonen - vooral oestrogeen - die de grootte van je borsten kan beïnvloeden. Maar hormonen zouden je laatste redmiddel moeten zijn.
Er kunnen verschillende redenen zijn om aan de pil te gaan, naast dat het zwangerschap voorkomt. De hormonen in de pil kunnen je cyclus reguleren, je menstruatie minder pijnlijk maken en symptomen van PMS verminderen. Vaak kom je door de pil te gaan gebruiken een beetje aan, waardoor ook je borsten groter kunnen worden.
Als je tiener bent en nog nooit de pil hebt gebruikt, praat dan eerst met je ouders en je huisarts over het beïnvloeden van je hormoonwaarden.

! Let wel dat het groter laten worden van je borsten niet de enige reden mag zijn om aan de pil te gaan. Het is een medicijn met mogelijk ernstige bijwerkingen, dus denk er goed over na voordat je er aan begint. !"

===De kans=, dat het werkt==
Naast de mogelijke bijwerkingen is de kans dat de pil zorgt voor grotere borsten ook redelijk klein.

https://www.cosmopolitan.com/nl/health-en-body/a154860/gebruik-jij-de-anticonceptiepil-cosmo-zet-alle-feiten-en-fabels-voor-je-op-een-rijtje/
"2. Door de pil krijg je grotere borsten. Dat hoeft niet, maar het kán wel. Eén tot tien procent van de vrouwen krijgt met deze bijwerking te maken. Sommige anticonceptiepillen hebben meer invloed op de borstklieren dan andere. Waar je borsten ook groter door kunnen worden, is van het vocht dat je lichaam vasthoudt. Ook kunnen je borsten een beetje gevoelig of gespannen aanvoelen door de pil."
Toegevoegd op 08 januari 2020 15:37: bron