Kan ik mijn nieuwe strip 8 uur later beginnen?

Ik ben nu begonnen met mijn stopweek en ik zou nu op een andere tijd willen beginnen normaal gesproken neem ik de pil in om 12 uur in de middag en nu wil de pil om 20 uur in nemen kan dat zonder gevolgen en ben ik dan nog steeds beschermd

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
criseyde
5 jaar geleden
Wat staat er in de bijsluiter? Ik heb het met mijn pil wel gedaan (van de avond naar de ochtend, omdat ik het 's avonds steeds vergat), maar het kan misschien niet met elke pil.

Antwoorden (1)

Wil je het 100% veilig doen, dan kies je voor deze manier:
Normaal stop je 7 dagen (bij de meeste pilsoorten). Ik ga er vanuit dat jij ook zo'n pil hebt.
Nu stop je 6 dagen!
Op de 7-de dag begin je met de nieuwe strip, op het gewenste tijdstip.

Heb je een pilsoort waar je maar 5 dagen bij stopt, dan stop je 4 dagen en begin je op dag 5 met de nieuwe strip.

Vind je de stopdag niet prettig?
Dan slik je de strip totdat deze leeg is en neem je van een nieuwe strip de dag erna nog een pil. Dan kom je weer uit op dezelfde stopdag. (Je slikt dus 1 dag langer).
Dit is ook 100% veilig.

Succes met het veranderen!