Wat zijn de symptomen van zwangerschap als je aan de pil zit?

Zijn de symptomen anders als je niet aan de anticonceptie zit? Bloed je tijdens je stopweek?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
23.4K

Antwoorden (1)

Als je aan de pil bent en je bent toch zwanger geraakt, kan het best even duren voordat je dat in de gaten hebt. Je kunt namelijk gewoon maandelijks blijven bloeden. Dit komt doordat deze bloeding door de pil wordt geregeld en dus in feite een nepmenstruatie is. Je zult wel zwangerschapsverschijnselen hebben, maar omdat die in het begin van een zwangerschap lijken op menstruatieklachten, gaat er misschien niet direct een belletje rinkelen. De zwangerschapsklachten zullen echter steeds heviger worden, de baarmoeder groeit en je buik dus ook. De meeste vrouwen zullen zich dan ook op een gegeven moment afvragen of de klachten die ze hebben, komen door een zwangerschap. Ook als je aan de pil bent, kun je een zwangerschapstest doen. De uitslag is even betrouwbaar als wanneer je niet aan de pil bent, mits je de test goed uitvoert uiteraard. Bij twijfel kun je contact opnemen met de huisarts.
Als je zwanger bent en de pil slikt, is dat voor de foetus niet schadelijk. Uiteraard is het het beste om meteen met de pil te stoppen als je weet dat je zwanger bent.