Werkt het als ik de yaz pil voor het eerst ga slikken na de seks?

Ik ben naar Turkije verhuisd en woon hier nu samen met me vriend die uit Turkije komt , ik gebruik geen anticonceptie pil , dus we hebben seks gehad maar hij is een beetje in me klaar gekomen dus zei ik tegen hem haal een morning-afterpil voor me zodat ik niet zwanger word, hij is naar de apotheek gegaan en heeft onze situatie uitgelegd en die man heeft de yaz 24+4 pil gegeven maar volgensmij is dat een anticonceptie pil VOORdat je seks hebt en dus niet NA de seks weet iemand hier meer over ? #helpme

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

de yaz 24+4 pil is een anticonceptie pil dus deze zal nu niet helpen want die moet je elke dag slikken.
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Die gaat niet om reden van het elke dag moeten slikken niet helpen, maar omdat deze pil pas de vólgende eisprong kan gaan voorkomen. Het laatst vrijgekomen eitje kán inmiddels bevrucht zijn.
ronron1212
5 jaar geleden
Het is een anticonceptie pil daarom gaat hij niet werken
Nee, dat is de normale pil die je als zwangerschapspreventie voordat je seks hebt al ingenomen moet hebben.

Jij (of je vriend) moet bij de apotheek vragen naar ACİL DOĞUM KONTROL HAPI (ADKH). Of in het Engels: emergency contraception. Dat is de morning after pil die na de seks kan worden ingenomen om zwangerschap te voorkomen. Maak even een kopie van de pdf in mijn derde link en neem het mee naar de apotheek (eczane).