Is het mogelijk dat de pil na 1 of 2 minuten via diarree naar buiten komt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.5K
ronron1212
5 jaar geleden
Nee dat kan niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoelang moet je daarvoor rekenen?
ronron1212
5 jaar geleden
Net zolang als je eten er over doet om na door geslikt te worden weer in het toilet te komen. Meestal toch wel een dag. Je pil lost trouwens op en wordt door je lichaam opgenomen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er staat in de bijsluiter dat als je binnen 3 of 4 diarree hebt dat die niet meer goed zijn werk kan doen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee je lichaam heeft tijd nodig om de stoffen op te nemen. Echter bestaat er natuurlijk altijd een kans dat de pil dan even iets slechter zijn werk doet. Toch maar even met condoom erbij je ding doen misschien, just to be sure.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de pil na twee minuten via diarree naar buiten komt. Maar de kans is klein. Het hangt af van de oorzaak van de diarree.

Diarree werkt heel anders dan je normale ontlasting. Je lichaam heeft een uitgekiende reeks zenuwen, die detecteren wanneer iets niet is zoals het zou moeten zijn in je spijsverteringsstelsel.
Dus als je iets hebt gegeten dat niet goed is, wordt dit direct gedetecteerd.
Je lichaam begint dan alles uit je spijsverteringsstelsel te spoelen, ook het voedsel dat je net hebt gegeten.
Over het algemeen geldt: moet je na de inname van de pil binnen twee tot drie uur overgeven of heb je waterige diarree, dan is er goede kans dat een deel van de pil niet is opgenomen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De oorzaak waren zenuwen op dat moment.
SimonV
5 jaar geleden
Dat lijkt me een andere oorzaak. Door de nervositeit worden de darmen te veel gestimuleerd. De voedselbrij gaat dan te snel door je darmen, waardoor er niet voldoende water kan worden onttrokken. Geen reden voor “onmiddellijke evacuatie” binnen een paar minuten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus moet ik de pil dan nog innemen of niet?
SimonV
5 jaar geleden
Ik vind het twijfelachtig of je nu een reservepil moet slikken. Volgens mij zorgden jouw darmen door de stress voor de diarree en zat de pil na twee minuten nog in je maag.
Maar wat ik op internet vond, kan een extra pil slikken geen kwaad.
https://www.huisarts.nl/vragen-en-antwoord/pil-twee-keer-geslikt/