Hoe vraag ik aan mijn ouders om de pil?

k ben 19 en een heb al een jaar een relatie op afstand met een jongen uit Zweden. Over een aantal maanden ga ik hem voor het eerst ontmoeten en blijf ik een aantal weken in Zweden maar nu weet k dus niet hoe ik mijn moeder moet gaan vragen of k aan de pil mag. Ik weet dat ik mijn moeders toestemming niet nodig heb maar ik wil het niet geheim houde,

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedoel je dan niet "hoe vertel ik aan mijn ouders dát ik aan de pil ga"?
Als mijn dochter mij zou vragen of ze aan de pil mag dan zou ik zeggen: heel goed, maar dat moet je toch echt zelf regelen. Je bent volwassen. Het is de normaalste zaak van de wereld.
Ritsuka
5 jaar geleden
Haal gewoon de pil, en een doos condooms, en verteld dat je voorbereid die kant op wil gaan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
je kan perfect zelf een afspraak bij de dokter maken. Vanaf 18 jaar ben je meerderjarig en kan je doen wat je wil. Het zou wel leuk zijn als je een vertrouwenspersoon hebt en iemand waar je je vragen over anticonceptie en je twijfels kan vertellen maar als dat niet je moeder is omdat zij er niet voor openstaat,... Het hangt er eigenlijk een beetje vanaf wat de reden is dat je het niet vertelt. Ben je gewoon bang voor de reactie van je moeder of ben je zeker dat ze het gaat afkraken en niet openstaat voor dergelijke gesprekken? Dan zou ik gewoon met m'n vragen naar een tante, vriendin oid gaan.

Antwoorden (1)

Zoals je al zegt heb je je moeders toestemming niet nodig. Je kan de huisarts om de pil vragen, niks mis mee: je bent 19, dus dat is geen probleem hoor.
Als je na de huisarts naar de apotheek bent geweest, ga je naar huis en vertel je aan je moeder en/of je ouders samen dat je gekozen hebt voor de pil. Risico lopen om onvoorbereid in Zweden aan te komen is niet nodig. Als je het op die manier vertelt, houd je het niet geheim en voel jij je wellicht beter.
Veel plezier in Zweden, Amelia!
---
Letterlijk zou ik het niet zozeer vragen, maar meer mededelen: Ma en Pa ik ga naar Zweden naar mijn vriend en wil geen risico lopen om nu al een grote verrassing voor jullie mee te nemen uit het hoge Noorden! :) vandaar dat ik de pil gebruik nu.
ALS je het echt wilt vragen, vraag dan of zij bereid zijn jouw kind(eren) op te vangen/ op te voeden wanneer jij door gaat met school/studie/werken? Als de reactie verbazing is, vertel dan dat je daarom aan de anticonceptie pil bent gegaan, uit voorzorg, omdat je vooruit denkt.
Toegevoegd op 25 april 2018 22:05: tekst