Onveilig gevreeën wat nu?

Vorige week zaterdag op zondag heb ik seks gehad (zonder condoom) met mijn vriend, nu slik ik dus de pil (maar herhaalrecept telaat opgehaald bij de apotheek, waardoor stopweek langer heeft geduurd) de 7e dag van de strip was op de zondag en had gelezen dat na een week de pil pas veilig is. Waardoor ik de MAP heb gehaald, deze heb ik pas woensdag ochtend ingenomen omdat de winkels niet open waren vanwege kerst. Na het nemen van de MAP heb ik de pil doorgeslikt, maar las dat je eigenlijk moest stoppen. Nu heb ik vandaag weer onveilige seks gehad met mijn vriend, moet ik nu weer een MAP nemen en ongesteld worden? Ben ik nu grote kans zwanger?

Hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
anneliez
6 jaar geleden
vooral bezig blijven met onveilige seks, vandaag of morgen is het wel raak dan.
En je kunt het beter zelf snappen, laat je eens goed voorlichten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom hulpmiddelen gebruiken als je niet de moeite neemt om de gebruiksaanwijzing te lezen en op te volgen.
Kerst is ook niet echt onverwacht.
Beetje dom, te veel hormonen of slik je de pil niet vrijwillig? Beter ook een condoom gebruiken.
Als je zo doorgaat word je ongetwijfeld vandaag of morgen zwanger.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet straks zeggen: “Ja, ik ben per ongeluk zwanger geworden”. Niks per ongeluks aan he zo. Je vraag erom.
Erna55
6 jaar geleden
Lees eens de bijsluiter van de MAP.
Je hebt nu 3 vragen gesteld ( en twee verwijderd ) , terwijl het antwoord op je vragen in de bijsluiter staat.
Vervolgens volg je de aanbevelingen: " gebruik tot de volgende menstruatie een ander voorbehoedsmiddel " , niet op.
Wil,je soms graag zwanger worden ?
Castle
6 jaar geleden
Erg onvolwassen gedrag. Sorry maar het is wel zo. De gevolgen van zwangerschap zijn enorm. Het betekend in welke vorm dan ook iets voor de rest van je leven. Wees verstandig en laat je voorlichten en zoals Erna55 zegt: "Lees de bijsluiter". Helaas zijn mensen te lui om te lezen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zou denken dat je na de eerste keer onveilig vrijen je je lesje wel geleerd heb.
Maar ja, helaas leert niet iedereen even snel. Tip 1: als je niet zwanger wilt worden moet je niet onveilig vrijen. En je laten voorlichten over het gebruik van voorbehoedsmiddelen.
Niet alleen om een zwangerschap te voorkomen. Maar ook een soa te voorkomen. Die kan je namelijk ook krijgen van onveilig vrijen. Tip 2: maak zo snel mogelijk een afspraak bij de soa-poli van de ggd.

Antwoorden (1)

Er ís een kans dat je zwanger bent, maar ik schat die kans niet in als zijnde groot. Je bent wel erg onverantwoord bezig geweest als ik het zo lees, het wordt dus komende dagen even spannend........
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het verstandig om nu weer een MAP in te nemen voor de zekerheid
Erna55
6 jaar geleden
Heb je nog steeds geen bijsluiter gelezen ?