Wanneer is een zwangersschapstest het meeste betrouwbaar?

Ik heb vorig weekend de morning after pill moeten nemen vanwege een ongelukje met de condoom. Hij was gescheurd. Ik zou ook ongesteld moeten geworden zijn rond 5 mei. Hiervoor moest ik een zwangerschapsstest nemen wat negatief was, dit heb ik smiddags gedaan. Maar nadien las ik dat je dat het beste smorgens doet? De apothekeres had hier niets van gezegd. Ik heb deze gedaan voor de pil. Ik wil opnieuw een test doen, maar weet niet wat nu het juiste moment is.

Alsook heeft het nemen van de morning after pil dan ook nog eens invloed op het uitblijven van menstruatie? Is de kans op zwangerschap minimaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Erna55
6 jaar geleden
Door de morning after pil kan je menstruatie een paar dagen vroeger of later komen, als het goed is heb je dit ook op de bijsluiter Kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna, bedankt voor je antwoord. Dat heb ik gelezen ja, maar ik moest normaal gezien meer dan een week geleden ongesteld zijn en vroeg mij af of de pil het nog langer zou kunnen uitstellen. X

Het beste antwoord

Doe de zwangerschapstest met ochtendurine. De eerste urine van de dag, de ochtendurine, is het sterkst geconcentreerd. Die bevat, als je inderdaad zwanger bent, de meeste hCG.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hem zaterdag gedaan rond de middag, de test was negatief. Kan ik hier ook op betrouwen denk je? Anders koop ik nog een test en doe ik het opnieuw.
fremar
6 jaar geleden
noodzakelijk lijkt het mij wel niet,maar als je heel zeker wil zijn zou ik toch nog eens opnieuw doen met ochtendurine.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!