Hoesten komt waarschijnlijk door de verkoudheid. Hoesten hoort bij verkouden zijn. Ik denk niet dat het door die ui komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt wel. +
De (doorgesneden!) ui naast het bed is alleen bedoeld om de neus vrij te maken van slijm.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met andere woorden, als zijn neus vrij is hoef je geen ui naast zijn bed te leggen. Ik denk ook niet dat de ui er de oorzaak van is dat hij moet hoesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kan je alleen maar achter komen, om vanavond iets anders te proberen.
Hieronder zie je wat andere tips speciaal voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan beter zoontje van 6 insmeren met vaporub voor kinderen..
dit maakt de luchtwegen vrij..
en eventueel tijmsiroop voor de hoest..
of anders zelf een paar appels in de oven gaar stomen en deze geven als het een beetje is afgekoeld..
warme appel is uitstekend bij een verkoudheid met name hoest..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet perse van de ui te komen zet een opengesneden ui langs z'n bedje, kussen beetje omhoog en zorg voor goede nachtrust moet de verkoudheid na 2 dagen over zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou best kunnen hoor. Toevallig vorige week ook een verkouden zoontje. Met een ui onder zijn bed hoeste hij aanzienlijk meer dan zonder ui. Ik vond het nogal appart maar er zijn dus meer kindjes die er juist van gaan hoesten. Hoofdeind iets omhoog en vicks smeren hielp wel. Beterschap voor de kleine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel kinderen(maar ook volwassen) gaan hoesten door dat ze het warm hebben!
en de lucht kan ook heel droog zijn en dan ga je ook hoesten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoesten is geen ziekte, het is een verdedigingsmechanisme van het lichaam. Door het hoesten worden de longen en luchtwegen vrijgemaakt. Hoesten heeft dus een nuttige functie. bij een gewone hoest hoef je dus niets te doen, geen medicijnen te vragen integendeel, een productieve hoest is nuttig, het zuivert de luchtwegen. Als het echter na 2 weken nog niet over is, moet je toch naar de dokter.
Je kunt het wel iets verlichten. Zorg dat het hoofd iets hoger ligt door een dikke handdoek op te rollen en dit onder zijn matras aan het hoofdeinde te leggen.
Vochtige slijmvliezen zijn van gunstige invloed op de productiviteit als op de kriebelhoest. regelmatig wat water laten drinken, een lepel honing in de keel laten smelten of op iets zuigen ( niet als hij slaperig is natuurlijk vanwege de kans op in de keel schieten) heeft een goed effect. Zorg ook dat de lucht in huis niet te droog is, dus goed ventileren en de temperatuur in de kamer laag houden.
Het is ook goed de neus te sprayen met fysiologisch zout. Deze flesjes zijn er ook voor kinderen. Dit is voorbuigend op een bijholteontsteking. Als je een hoestsiroop wilt geven neem dan het liefst een natuurlijke zoals tijmsiroop of een speciale voor kinderen. Ze maken echter wel vaak suffig. Mijn zoontje had vroeger last van pseudo kroep. Wat hem hielp was in de douche laten stomen. Niet onder het hete water natuurlijk maar ik zette hem neer met wat speeltjes voorin de douche, liet het hete water tegen de muur spoelen en bleef erbij zolang het water liep. Na 10 min. stomen, was hij een stuk meer opgeknapt en kon hij er weer even tegen.
13 jaar geleden
Als mijn kinderen verkouden zijn is er bij hen bijna altijd sprake van een vastzittende hoest (dus slijm in de longen dat er niet voldoende uitgehoest wordt). Vooral 's nachts kan dit heel irritant zijn. Bij de eerste tekenen van vastzittende hoest krijgen ze van mij altijd direct "slijmoplossende" hoestdrank (bijv. Bisolvon of eigen merk) en zijn ze na 1 dag van het erge hoesten af. Het slijm wordt dan effectief opgehoest en geeft veel minder klachten.

Het is dus wel van belang het soort hoest te herkennen! Vastzittende hoest dient bijvoorbeeld niet bestreden te worden met hoestdempende middelen. Kriebelhoest wel. En bij twijfel: even naar de huisarts. Met kinderen neem je geen risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij bronchitis of kriebelhoest kan een ui wel degelijk de longen prikkelen, net als andere prikkelende stoffen in huis, of rook. probeer het eens uit zonder ui maar met wat neusspray en zet het hoofdeind wat verder omhoog, dat helpt over het algemeen ook best goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doen we dit ook al op het yunoo (financieel) forum?
of is dit bedoeld als 'zuiniger omgaan met de zorgkosten'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat hij hoest omdat hij verkouden is. (Ik hoest ook meestal opeens veel in de avond).

Maar als het te opvallend is, kan die ui misschien iets veroorzaken bij je zoon. Allergie.