Hoe krijg je druppels uit een flesje etherische olie?

Ik heb zo'n flesje etherische olie, maar krijg er dus geen druppels uit, ik kan het witte dopje eraf halen en dan gieten, maar dat is zo lastig meten.

Weet iemand hoe dit systeem werkt?

Picture for question
4.1K
Pieterke
een jaar geleden
Zit er niet een puntje in die bruine dop? Ik heb ook weleens gehad dat je met de bovenste dop van iets, waar een puntje aan zat, een gaatje moest prikken in de onderste dop.
Amadea
een jaar geleden
Volgens https://www.bol.com/nl/nl/p/druppelflesje-met-druppelaar-10ml-1-stuk-leeg-druppelflesje-glas/9200000095901618/ moet je eerst de dop op het flesje doen en extra aandraaien. Open je het flesje daarna weer dan is de druppelaar gereed voor gebruik. (Zo werkte de vorige versie van mijn lenzenvloeistof ook).

Antwoorden (2)

Het witte dopje laten zitten en het flesje onderstboven houden, dan zullen er langzaam druppels uit vallen.
een jaar geleden
sterredag
een jaar geleden
Hoe langzaam?
TurfGraver
een jaar geleden
Druppel voor druppel.
sterredag
een jaar geleden
Gaat nergens over... natuurlijk is dat hetgeen wat we doen waardoor we weten dat er geen druppel uit kwam. Schudden werkt ook niet.
sterredag
een jaar geleden
Kortom... hoe langzaam betekent.. hoe lang moet ik in godsnaam wachten voor er een druppel uit komt dan.
TurfGraver
een jaar geleden
Flesje wel helemaal op de kop houden.
Afhankelijk van hoe vol die is zou er dan na een paar (2 of 10) seconden een druppel uit moeten komen.
TurfGraver
een jaar geleden
Anders even over schenken naar pipet flesje.
https://www.dille-kamille.nl/pipetflesje-bruin-glas-30-ml-00023217.html
jc54
een jaar geleden
Haal het witte dopje er uit en kijk of het "buisje" open is, zonodig doorprikken.
sterredag
een jaar geleden
als ik er zelf een gaatje in zou moeten prikken, waarmee dan, want de grote van het gaatje bepaald de grootte van de druppel. Dus hoe groot zou dan het gaatje moeten worden.
jc54
een jaar geleden
Het "buisje" moet in zijn geheel open/doorlopend zijn.
Je kan het dopje eraf halen en en pipetje gebruiken. Zijn ook miniflesjes met pipetje maar pipetjes ook los verkrijgbaar.
Soms kan het ook even duren voor er druppels uit zo'n druppelflesje komen. Lichtjes schudden kan soms helpen maar bij deze inhoud dus erg voorzichtig doen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden