Iemand die weet tot welke leeftijd Kalip'tus suppos gebruikt mogen worden en welke de dosis is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Rozenhal, het is niet TOT welke leeftijd, maar VANAF welke leeftijd

Het beste antwoord

Het is volgens de bijsluiter te gebruiken bij kinderen vanaf 30 maanden (dus vanaf 2½ jaar). Een maximum leeftijd wordt niet vermeld, alleen dat wordt afgeraden om het gebruiken bij vrouwen die zwanger zijn of die geen anticonceptie gebruiken en zwanger zouden kunnen worden, en dat vrouwen die borstvoeding geven het niet moeten gebruiken.

De aanbevolen dosering is 2 zetpillen per dag: 1 zetpil ‘s morgens en 1 ’s avonds.

Maar: volgens het Belgische Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie BCFI zijn deze zetpillen af te raden bij kinderen jonger dan 12 jaar.

Terpeenderivaten hebben geen bewezen werkzaamheid en kunnen potentieel ernstige ongewenste effecten veroorzaken, met name neurologische stoornissen waaronder stuipen. Zetpillen met terpeenderivaten kunnen ook anale of rectale letsels veroorzaken. In hoge doses kan eucalyptusolie ook spijsverteringsstoornissen en gastro-intestinale pijn, duizeligheid en ademhalingsproblemen veroorzaken. Het BCFI is van mening dat dit geneesmiddel geen plaats heeft bij de behandeling van ademhalingsstoornissen.
Amadea
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Lijkt me geen onbelangrijke waarschuwing.