Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen met brandende schaafwond?

hee ik had dit weekend een volleybal wedstrijd en toen ben ik over de grond gegleden met de huid op mijn heup. ik heb er een heel naar wondje van over. een soort schaafwondje die heel veel pijn doet. nu is mijn vraag wat ik er op moet doen. ik heb er namelijk al een keer een pleister op gedaan, maar dan blijft het wondje plakken aan de pleister. en als ik er geen pleister op doe blijft het wondje plakken aan mijn broek!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Jodium er op doen, verbandgaasje en daar overheen een pleister om het gaasje vast te plakken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Door één laagje zalfgaas (vette gaas) op de wond te doen voor dat je er verband omheen doet blijft het verband en dus ook niet je broek aan de wond plakken.vervang het gaas en verband zo'n een keer per dag, Wanneer de wond bijna droog is moet hij drogen aan de lucht en is er dus geen verband meer nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Abcde
4 jaar geleden
+ Ik heb goede ervaringen met Biogaze dit is niet goedkoop maar werkt goed.
https://www.ehbo-koffer.nl/product/biogaze/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding