Mag je antibiotica met siroop slikken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.5K
tinus1969
4 jaar geleden
Lees de bijsluiter!
Er zijn veel soorten antibiotica met verschillende eigenschappen. Lees de bijsluiter want elk middel is anders.

Antwoorden (2)

Ja, dat mag, maar het wordt niet aanbevolen vanwege het hoge suikergehalte.
4 jaar geleden
Als je antibiotica slikt in tabletvorm, kun je dit het beste doen met kraanwater. Kraanwater heeft geen effect op de werking. Indien je kraanwater niet lekker vindt, mag je best een beetje siroop toevoegen.
Indien je antibiotica slikt die je moet oplossen of al vloeibaar is, mag je de smaak gerust maskeren met een beetje siroop. Het opgeloste medicijn heeft inderdaad een bittere smaak.

Wat je wel nooit moet doen, is medicijnen innemen met mineraalwater (zouten), melk (calcium), alcohol of vruchtensappen.
Mineraalwater en melk kunnen ervoor zorgen dat de medicatie niet goed wordt opgenomen door het lichaam. Vruchtensappen kunnen versterkend werken.

Vooral melk en antibiotica gaan vaak niet samen. Hoewel sommige soorten antibiotica wel goed samengaan met melk. Maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.

Succes