Zou je baardolie ook voor de hoofdhuid kunnen gebruiken?

In principe zorgt de olie voor verzorging en gaat irritatie en schilfers tegen. Bovendien houd het de huid vet en soepel. Lijkt me dus goed voor de droge hoofdhuid ook.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.8K
Amadea
5 jaar geleden
Bij die van Kruidvat staat het zelfs in de beschrijving: Verzorg en verzacht je baard en huid met de Kruidvat Originals Baardolie. Door het gebruik van de olie krijg je een mooie glanzende baard. De huid onder de baard wordt extra gevoed en gehydrateerd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Daarmee bedoelen ze dan de huid onder je baard lijkt me. Wellicht is het te aggresief voor de hoofdhuid?

Antwoorden (1)

Baardoliën bevatten vaak parfum. Je hoofdhaar vet houden met (agressieve) producten, zou zomaar averechts kunnen werken.

Probeer hierom achter de oorzaak te komen en daar wat aan te doen. Als je al lang met dit probleem loopt, en een wekelijks natuurlijk maskertje niet helpt, kun je het best naar de huisarts.