Wie of wat is Revitalis in Waalre (nederland)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Erna55
6 jaar geleden
Kijk hier : https://www.ed.nl/waalre/alternatieve-geneeskunde-of-kwakzalverij-bij-revitalis-in-waalre~ad1f2544/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jammer nou dat in bovenstaand artikel wederom Cees Renckens benaderd is om commentaar te geven. We weten inmiddels wel dat voor hem ego, status en financiën belangrijker zijn dan het belang van de patiënt (die door de wetenschappelijke tak niet meer geholpen kan worden). Een waarschuwende vinger is altijd prima maar laat hij dan ook uitleggen waarom het in de reguliere zorg ook nog regelmatig fout gaat, of de in het protocol omschreven medicijn wel nodig is en deze wel doet wat hij zou moeten doen(?)
enfin...

Antwoorden (1)

Wat Revitalis zegt:
Door het behandelen of verwijderen van stressfactoren, door het herstellen van de balans in nutriënten, en door het verwijderen van toxiciteit in onze cellen trachten we het lichaam in zijn totaliteit te revitaliseren. Hierdoor kan een duurzaam gezondheidsresultaat worden bereikt. Bij Revitalis maken hiervoor gebruik van nieuwe innovatieve behandelmethoden… behandelmethoden die het lichaam niet kunnen schaden en die de oorzaak van de klachten behandelen en niet de symptomen.

Wat de inspectie zegt:
Uit het onderzoek van de inspectie is gebleken dat er diverse onderzoeken en behandelingen werden gedaan door Revitalis. De patiëntenpopulatie bestond onder meer uit patiënten met chronische ziekten die in het reguliere circuit te horen kregen dat ze uitbehandeld waren of dat ‘het tussen de oren zat’ en patiënten met kanker.
Voor deze patiënten werden niet reguliere geneeswijzen aangewend alsbijvoorbeeld rectale ozontherapie voor de ziekte van Crohn en colitus ulcerosa, Glutathiontherapie voor Parkinsonpatiënten, Vitamine C infuustherapie tegen ontstekingen en virussen. Deze behandelingen werden tevens aangewend voor preventief onderhoud van het lichaam, ter ondersteuning van het herstel van kanker, tegen verslavingen van alcohol en drugs. Voor de gevolgen van langdurige stress werd een NADbehandeling (orale aminozuren, vitamines per infuus en Niacine) aangeboden. Het zorgaanbod bestond verder onder meer uit geestelijke gezondheidszorg waaronder de behandeling van depressie, orthomoleculaire geneeskunde en voedingsadvies. De behandelingen aangeboden en uitgevoerd door Revitalis bestonden o.a. uit intramusculaire injecties met vitamine D, B12 en/of foliumzuur, vitamine/mineralen/antioxidanten infusen en therapieën waaronder rectale toediening van ozon.
Diagnostiek vond plaats door o.a. bloedafname/laboratoriumdiagnostiek
(bloedafname in Revitalis en de diagnostiek in een laboratorium in Duitsland),
arteriogram en een vierpuntECG. In het onderzoek van de inspectie zijn tekortkomingen vastgesteld op het gebied van incidentenmanagement en patiëntenrechten, kwaliteit en veiligheid, dossiervoering, zorgproces, infectiepreventie, medicatieveiligheid en medische technologie.

Toegevoegd na 18 uur:
Dat de behandelingen effect hebben, is niet wetenschappelijk bewezen. Daarnaast wordt er onterecht van uitgegaan dat het menselijk lichaam uit voeding te weinig vitaminen en mineralen binnenkrijgt.
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Plus .
Welke kritiek heeft degene die een min geeft ?
SimonV
6 jaar geleden
Kan zijn dat de boodschapper van slecht nieuws beschoten wordt. Zonder motivatie weten we het niet.
Ik heb jouw link nog toegevoegd, waarvoor dank.