Helpen Manetiet /Hematiet enzo tegen kwaaltjes ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
tegen welke 'kwaaltjes'?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je erin gelooft, wel.
Ritsuka
6 jaar geleden
Bedoel je Magnetiet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetiet
en Hematiet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hematiet Het zijn beide gewoon mineralen. De enige 'genezende' werking dat het zou kunnen hebben is placebo effect. Als jij denkt dat het tegen iets kan helpen, dan kan dat jou een beter gevoel geven.
Cryofiel
6 jaar geleden
Hematiet werkt niet "aardend" omdat niemand weet wat "aardend" zou moeten betekenen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Niemand? Lijkt me sterk. Wellicht ten overvloede: Aardend > aarden:
Het zich lichamelijk, psychisch of geestelijk verbinden met de stoffelijke natuur, of de stoffelijke werkelijkheid. Dat kan door een lichamelijke houding (lotushouding bij meditatie) of door concentratie op bijvoorbeeld een analogie met een elektrische aarde. Niet zweverig zijn. Vergelijk het met de uitdrukking: "Met de beide benen op de grond staan." https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarden
Cryofiel
6 jaar geleden
Ja, die beschrijving kennen we. Maar wat *betekent* het? Wat *is* dat, "verbinden" met de stoffelijke natuur? En wat is "stoffelijke natuur"?

Het beste antwoord

In het Egyptisch Dodenboek (ongeveer 2500 v.Chr.) wordt de hematiet genoemd als een amulet, die op het hoofd gedragen wordt. Bij het uitpakken van mummies kwamen scarabeeën van hematiet tevoorschijn, Het waren amuletten voor de reis naar het Dodenrijk. Hematiet werd gebruikt als medicijn tegen hysterie en ontstekingen.
In de Romeinse tijd associeerde men rode hematiet met Mars, god van strijd en oorlog. De mannen geloofden dat hematiet hen zou beschermen tegen verwondingen. Dames gebruikten gepolijste plaatvormige hematiet (speculariet) als spiegel.
Schrijver/wetenschapper Plinius de Oudere (23-79 n.Chr.) noemt in zijn Historia Naturalis hematiet als hét middel tegen allerlei ziektes van het bloed. Hematiet zou bescherming bieden tegen bloedingen en een krachtig amulet zijn.
De gezaghebbende Grieks/Romeinse arts Galenus van Pergamum (132-201 n.Chr.), beval hematiet aan als geneesmiddel tegen ontstoken oogleden en hoofdpijnen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Uit onderzoek blijkt echter dat magnetieten en hematieten geen helende werking hebben.
Er zijn kleine aanwijzingen dat ze de pijn zouden verlichten bij arthritis, fibromyalgie en migraines.

Maar als je GELOOFT dat ze werken, dan bestaat de kans dat ze ook echt werken! Het placebo-effect van dergelijke niet-werkende middelen is gigantisch groot.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
prima antwoord +
Cryofiel
6 jaar geleden
+