Zitten er echt gezondheidsvoordelen vast aan CBD olie?

Op verschillende bronnen wordt gesproken over een genezend effect wat CBD olie zou hebben bij bijvoorbeeld kanker. Daarnaast zou het nog een aantal andere voordelen hebben. Wat is hier wetenschappelijk van waar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ja, echter vooral in combinatie met THC.
Dus zoals de plant origineel in de natuur voorkomt.

De 1e link over kanker
De 2e link vele onderzoeken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zowel de planten waarvan de toppen als softdrugs verkocht worden als de planten waar ze o.a. vezels en CBD olie van maken staan ver af van de originele planten.
De planten die mediwiet produceren staan het dichts bij de originele planten waarbij CBD en THC in evenwicht zijn.

Toegevoegd na 50 minuten:
"de plant" bestaat trouwens niet, ook in de natuur komen vele soorten voor.