Wat te doen om beter te slapen met een spanning in je buik?

Hoi!
Ik slaap slecht/niet door een spanning in mijn buik die ik niet weg kan krijgen. Tegenwoordig zit ik ook aan de slaappillen (zolpidem) , maar ik ben bang om verslaafd te raken.
Weet iemand een goed alternatief om goed te slapen zonder troep?

Toegevoegd na 2 minuten:
De spanning zit net op de grens van mijn buik en mijn borst.
Ik ben op zoek naar een bepaalde truc/tip of een bepaald middeltje die de spanning weg kan halen en waardoor ik goed kan slapen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (3)

Masturbatie helpt goed tegen spanning. De ontlading van het klaarkomen zorgt ervoor dat er hormonen vrij komen waar je blij en ontspannen van word. Zo kun je beter slapen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sporten (niet te dicht voor bedtijd) helpt ook goed om meer ontspannen te worden en makkelijker te kunnen slapen.

Daarnaast is het het beste om te zoeken naar de oorzaak van je spanning.
Heb je last van stress? Heb je geldzorgen?
7 jaar geleden
De pijn in je middenrif als gevolg van stress zal in de regel snel verdwijnen door je te ontspannen. Je kunt bijvoorbeeld ademhalings- of ontspanningsoefeningen doen die ervoor zorgen dat je je middenrif weer minder gaat belasten en op een normale, rustige manier gaat ademhalen.
Indien je regelmatig last hebt van pijn in je middenrif of hier erg veel last van ondervindt dan is het goed dit met je huisarts te bespreken. Samen kun je dan wellicht een oplossing zoeken om je te verlichten van spanningen en stress. In sommige gevallen zal een arts besluiten je door te verwijzen naar een deskundige op het gebied van ademhaling of naar een psycholoog. Door beter met stress en spanningen om te leren gaan kunnen je klachten immers ook verdwijnen.
7 jaar geleden
Het beste lijkt me om vooral wat aan de oorzaken te doen van die spanningen.
Wat je verder kan doen is rekening houden met je voeding, zoals tryptofaanrijke voedingsmiddelen. Verder heeft je lichaam stoffen als magnesium, vitamine B en D nodig. Zo zit er in bladgroente veel magnesium. Zelf slik ik 5htp, onder andere om beter te slapen.